Vásárlási feltételek
A www.championborder.hu weboldalon keresztül történő megrendeléssel, online adásvételi szerződés jön létre a ChampionBorder s.r.o. mint Vállalkozás (továbbiakban: Vállalkozás) és a megrendelést leadó személy, mint Fogyasztó (továbbiakban: Fogyasztó) között.
A Fogyasztó tudomásul veszi és elfogadja, hogy a weboldalon keresztül szerződést – természetes személy esetén – a legalább a 14. életévét betöltött személy. A 14. életévét betöltött, de a 18. életévét be nem töltött Fogyasztó (a továbbiakban: Korlátozottan cselekvőképes kiskorú) szerződéskötésére a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény (a továbbiakban: Ptk.) 2:12. §-a az irányadó.
A Fogyasztó a jelen ÁSZF elfogadásával kifejezetten és visszavonhatatlanul úgy nyilatkozik, hogy a jelen pontban foglalt rendelkezések alapján jogosult a weboldalon keresztül szerződést kötni. A Fogyasztó tudomásul veszi, hogy a jelen pontban foglaltak megsértése esetében a szerződés érvénytelenségének a bizonyítása őt terheli. Érvénytelen szerződés esetében a Vállalkozás a Ptk. 6:115. §-a alapján jogosult az érvénytelen szerződéskötésből eredő járulékos igényeit (így különösen a felmerült költségeket és károkat) a Fogyasztóval, vagy annak törvényes képviselőjével szemben érvényesíteni.
A Vállalkozás fenntartja szerzői jogát a weboldal, annak bármely részlete és az ott megjelenő tartalmak vonatkozásában. Tilos a weboldalon megjelenő tartalmak vagy azok bármely részletének letöltése, elektronikus tárolása, feldolgozása és értékesítése a Vállalkozás írásos hozzájárulása nélkül: a weboldalra való hivatkozás, vagy megosztása kizárólag egy oldal teljes egészére terjedhet ki. A Fogyasztó a megrendelés jóváhagyásával elfogadja és magára nézve kötelezőnek ismeri el jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat.
A jelen ÁSZF hatálya kiterjed a Magyarország területén nyújtott minden olyan elektronikus kereskedelmi szolgáltatásra, amely a www.championborder.hu weboldalon található Webáruházon keresztül történik. A Webáruházban történő vásárlást az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény („Ektv.”), a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet, illetve a Ptk. szabályozza.
A Webáruházban a vásárlás távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz útján leadott megrendeléssel történik, a jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek szerint. A Webáruházban történő vásárlás a Fogyasztó általi rendelés leadással lehetséges.
A Vállalkozás adatai:
Vállalkozás neve: ChampionBorder s.r.o.
Székhelye: Šlovakia, 943 01, Štúrovo, Hlavná 22
Elérhetősége: Šlovakia, 943 01, Štúrovo, Hlavná 22
A Vállalkozás elérhetősége, a kapcsolattartásra szolgáló, rendszeresen használt elektronikus levelezési címe: shop@championborder.hu
Egyéb elérhetőségi adatok: www.championborder.hu, +36 70 803 19 79
Adószáma: SK2122075065
Cégjegyzékszám/IČO: 55761704
Regisztrálva a Szlovák Köztársaság Kereskedelmi nyilvántartása által
Nyilvántartó Bíróság: Nyitrai Kerületi Bíróság Cégjegyzékébe bejegyzett társaság, beillesztési szám: 61399/N
Vezető tisztségviselő: Szalkai istván, Kerepesi László Pál ügyvezető
Bankszámlaszáma: 11742197-21458123
IBAN: HU62117421972145812300000000
A tárhelyszolgáltató vállalkozás adatai: RAINFOREST HOLDING Kft. székhelye: 1122 Budapest, Csaba utca 6. 2. em. 10.
Kérjük céges Fogyasztóinktól, hogy a megrendelés során szíveskedjenek a pontos nevet, címet és adószámot megadni. Egyéni vállalkozó vásárlása esetén kérjük vállalkozói engedélye számát feltüntetni.
Az Általános Szerződési Feltételeket vásárlás előtt feltétlenül tanulmányozza át! Az ÁSZF bármikor hozzáférhető és megnyitható a Webáruház oldalának alján található „Általános szerződési feltételek” menüsorában, továbbá kérésére kollégáink is eljuttatják az ön címére e-mailben.
-
MEGRENDELÉS
-
Ha Ön egy terméket meg kíván vásárolni, akkor a kiválasztott terméket helyezze a kosárba a termék alatt feltüntetett gombra kattintva, vagy érdeklődjön telefonon munkatársainknál.
-
A megrendelni kívánt áru(k)nak a Fogyasztó egyéni, virtuális kosarában történő elhelyezése nem minősül szerződéses ajánlatnak, ajánlattételi felhívásnak, illetve megrendelésnek, valamint nem jelenti az adásvételi szerződés létrejöttét. A termék „kosárba helyezésével” a Fogyasztó a termék utáni érdeklődését, a rendelés jóváhagyásával vételi szándékát jelzi a Vállalkozás felé.
-
A Fogyasztó a megrendelni kívánt termékeket a kosárban gyűjti össze, majd a kosár tartalmának ellenőrzése, esetleges módosítása után a tovább gomb megnyomásával választhat a belépés, a regisztráció vagy a regisztráció nélküli vásárlás opciók közül. Ezt követően kerül sor az adatok megadására/ellenőrzésére/változtatására, a Fogyasztó rendeléssel kapcsolatos adatainak rögzítésére.
A Fogyasztónak adatbeviteli hibák javítására a „Rendelés fizetési kötelezettséggel” gomb megnyomása előtt van lehetősége. A Vállalkozást nem terheli felelősség a Fogyasztó által a rendelés során tévesen vagy pontatlanul megadott adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, többletköltségért, egyéb problémákért és hibákért.
A Fogyasztó, rendeléskor köteles elfogadni az ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót. Amennyiben az ÁSZF-et és az Adatvédelmi tájékoztatót nem kívánja elfogadni úgy a vásárlás nem zárul le és az elektronikus szerződéskötés sem valósul meg. Az ÁSZF elfogadásával egyidejűleg a Fogyasztó kijelenti azt is, hogy az ÁSZF-et megismerte, az abban foglaltakat pedig kifejezetten elfogadja. A Fogyasztó és a Vállalkozás között létrejövő szerződés írásba foglalt szerződésnek minősül, mely annak archiválására tekintettel utóbb hozzáférhető. A szerződéskötés nyelve magyar. A Vállalkozás a szerződést nem iktatja és nem látja el iktatószámmal.
-
Azt követően, hogy a Fogyasztó kiválasztotta a terméket, a virtuális kosárban elhelyezte, majd jóváhagyta a rendelést, a Webáruház 48 órán belül köteles a vásárlás során megadott e-mail címen vagy telefonon visszaigazolni azt, hogy a Webáruház rögzítette Fogyasztó megrendelését, amely a Fogyasztó által közölt vételi ajánlatnak minősül. A visszaigazolás hiányában a Fogyasztó mentesül az ajánlati kötöttsége alól. Abban az esetben, ha a Vállalkozás a Fogyasztó megrendelését az abban foglalt feltételek szerint (pl. megrendelésben szereplő áron, szállítási határidőn belül stb.) teljesíti, akkor a Vállalkozás a megrendelés feldolgozásáról nem köteles e-mailt küldeni a Fogyasztónak, hanem elegendő a szállítás időpontját és az esetleges egyéb adatokat sms és email útján közölni Fogyasztóval.
4.1. A Webáruház részéről történő automatikus visszaigazolás csupán a megrendelés megérkezésének visszaigazolása, az nem tekinthető a megrendelés megerősítésének vagy szerződéses nyilatkozatnak, az nem jelenti azt, hogy megrendelt termék raktáron van.
4.2. Úgyszintén nem minősül a megrendelés megerősítésének a Vállalkozás olyan tartalmú egyedi visszajelzése, amelyben a Fogyasztót pl. ideiglenes készlethiányról, vagy a 3.3. pontban foglaltakról értesíti.
4.3. A terméket azt követően tekintjük megrendeltnek, hogy a Webáruház a megrendelés során megadott e-mail címen vagy telefonon tájékoztatja a Fogyasztót, hogy a Fogyasztó által a Webáruház részére közölt vételi ajánlatot a Webáruház elfogadta, a rendelést előkészítette szállításra.
4.4. Felhívjuk a Fogyasztó figyelmét, hogy a Webáruház minden véglegesített megrendelést külön megrendelésként kezel. Amennyiben a Fogyasztó a leadott és visszaigazolt megrendelését újabb termékekkel szeretné bővíteni, úgy haladéktalanul, de legkésőbb a csomagnak a futárszolgálat részére történő átadását megelőzően lépjen kapcsolatba a Webáruházzal és megrendelés módosítása céljából.
2. AZ ELEKTRONIKUS SZERZŐDÉS MEGKÖTÉSE, LÉTREJÖTTE
-
Amennyiben a Fogyasztóhoz kizárólag a megrendelése megérkezésére vonatkozó visszaigazolást küldte meg a Vállalkozás, a Felek között a szerződés még nem tekinthető létrejöttnek.
-
A Felek között a szerződés akkor jön létre, amikor a Vállalkozás a Fogyasztó által a megrendeléssel a Vállalkozás irányába közölt vételi ajánlatát e-mail, telefax vagy egyéb távközlési eszköz útján elfogadja, visszaigazolja. A szerződés létrejöttével a Fogyasztó egyúttal a Webáruház ÁSZF-ében található rendelkezéseket is elfogadja. A Felek között a szerződés határozott időre jön létre, amely a megrendelt termék Fogyasztó általi átvételével egyidejűleg megszűnik.
3. ÉRTÉKESÍTETT TERMÉKEK, ELADÁSI ÁRAK
-
A Webáruházban szereplő termékek lényeges tulajdonságait, jellemzőit a Fogyasztó a konkrét árucikk információs oldalán a képre vagy a termék nevére kattintva ismerheti meg. Az ismertető leírás esetleges pontatlanságáért a Vállalkozás nem tartozik felelősséggel. Az árucikkek információs oldalán feltüntetett képek helyenként illusztrációk. A Vállalkozás nem vállal felelősséget a Webáruházban megjelenő kép és a termék tényleges kinézete miatti különbözőség miatt. A Webáruházban feltüntetett készletinformációk tájékoztató jellegűek és a raktárkészlet gyors változásai miatt kivételes esetben előfordulhat, hogy egyes termékek a Webáruházban annak ellenére szerepelnek „raktáron” megjelöléssel, hogy az ténylegesen a Webáruházban nincs készleten. A fenti tévedésekért a Vállalkozás felelősséget nem vállal és a hiba felismerét követően a Vállalkozás vállalja, hogy a tényleges elérhetőségről tájékoztatja a Fogyasztót. Az áruk használatára vonatkozó utasításokat, továbbá az áru részletes tulajdonságait a megvásárolt áruhoz mellékelésre kerülő használati utasítás vagy termékleírás tartalmazza. A Vállalkozás az általa forgalmazott termékekhez a jogszabályi előírások keretein belül használati útmutatót vagy termékleírást csatol. Amennyiben a Fogyasztó véletlenül mégsem kapná meg a használati útmutatót vagy termékleírást a termékkel együtt, és ezt a tényt haladéktalanul, még a termék használata előtt jelezi az ügyfélszolgálat felé, Vállalkozás azt haladéktalanul pótolja.
-
A vételár mindig a kiválasztott termék mellett feltüntetett, ÁFA összegével növelt bruttó ár, amely forintban (HUF) értendő. A feltüntetett árak nem minősülnek közvetlen árajánlattételnek. A feltüntetett árak nem tartalmazzák a kiszállítás, valamint a csomagolás költségeit. A feltüntetett árak visszavonásig vagy megváltoztatásig érvényesek. Amennyiben akciós ár kerül bevezetésre, a Vállalkozás teljeskörűen tájékoztatja a Fogyasztókat az akcióról és annak pontos időtartamáról.
A kiválasztott termék árát, valamint a szállítási és csomagolási költségeket a Vállalkozás részletes árajánlatában közli a Fogyasztóval. A Webáruházban szereplő termékek vételára megváltoztatásának jogát a Vállalkozás fenntartja, ugyanakkor ezen jog Webáruház által történt a Fogyasztó vételi ajánlatára vonatkozó visszaigazolását követően alapján már megrendelt termékek vételárát nem befolyásolja.
-
Amennyiben a termék mellett hibás ár kerül feltüntetésre – különös tekintettel arra az esetre, ha nyilvánvalóan téves, a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő ár kerül feltüntetésre –, a Vállalkozás nem köteles a terméket a hibás áron értékesíteni. Ebben az esetben Vállalkozás haladéktalanul tájékoztatja a Fogyasztót a tévedésről és a termék helyes áráról, amelynek ismeretében a Fogyasztó elállhat vásárlási szándékától.
-
A Vállalkozás nem köteles teljesíteni kereskedelmi mennyiség kiszolgálását.
-
A Fogyasztó tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja, hogy a Vállalkozás a termék Fogyasztó általi átvételéig jogosult a szerződéstől elállni, különösen akkor, ha a terméket a Vállalkozás partnerei nem biztosítják a Vállalkozásnak. A jelen pontban foglalt elállás esetén a Vállalkozás jogosult a termékkel megegyező tulajdonságú helyettesítő terméket a Fogyasztó részére felajánlani, értékkülönbözet megtérítése mellett. A Vállalkozás a jelen pontban foglalt elálláskor, a Fogyasztó által fizetett vételárat banki úton visszatéríti a Fogyasztónak. A Fogyasztó elfogadja, hogy a Vállalkozás a jelen pont szerinti elállását nem köteles indokolni. A Vállalkozás elállási joga arra tekintettel került megállapításra, hogy a Fogyasztónak jogszabály elállási jogot biztosít.
4. FIZETÉS
-
A Fogyasztó által a megrendelés során küldött vételi ajánlat Vállalkozó általi írásbeli elfogadásával a Fogyasztó szerződéskötési ajánlatához kötve van, továbbá fizetési kötelezettsége keletkezik.
A Vállalkozás által küldött vételi ajánlatot elfogadó visszaigazolás egyértelműen megfogalmazva tartalmazza azt a tájékoztatást, hogy a Fogyasztó vételi ajánlatának Vállalkozás általi elfogadása, mint szerződéses nyilatkozat megtétele a Vállalkozás javára teljesítendő fizetési kötelezettséget von maga után.
-
Fogyasztó az általa megrendelt termék vételárát, az általa választott szállítási módhoz rendelt szállíási díjat és egyéb, a Vállalkozás által meghatározott díjat a választott fizetési mód szerint online bankkártyás fizetéssel, a számlán szereplő bankszámlára történő banki átutalás útján vagy a ChampionBorder webshopban utánvéttel (készpénzzel, vagy bankkártyával) fizeti meg. A Fogyasztó elismeri, hogy a megrendelt termék átvételét megelőzően történt banki átutalással vagy online bankkártyás fizetéssel történő fizetés esetén a termék kiszállítására a vételárnak a Vállalkozás bankszámláján történő jóváírását követően kerül sor. Vállalkozás számlát a Fogyasztó által fizetett vételárról és az általa választott szállítási díjjal növelt összegéről (a továbbiakban: ”Teljes ár”) állítja ki (a továbbiakban: ”Számla”). Számlát a Vállalkozás a Fogyasztó által megadott adatai alapján állítja ki és e-mailen küldi meg, elektronikus úton. A Fogyasztó elfogadja, hogy a Vállalkozás elektronikus számlázást alkalmaz. A Fogyasztó tudomásul veszi és kifejezetten elfogadja, hogy az általa megrendelt termék tulajdonjogát a Vállalkozás a Teljes ár maradéktalan megfizetéséig fenntartja és a termék tulajdonjoga a Teljes ár megfizetését követően száll át a Fogyasztóra, míg a termékkel kapcsolatos kárveszély az átvétellel száll át a Fogyasztóra.
-
Amennyiben az áru a kézbesítés időpontjában ránézésre is azonnal megállapíthatóan sérült, a Fogyasztó köteles ezen észrevételét az átvételkor haladéktalanul jelezni, illetve jogosult az átvételt megtagadni. E kötelezettség elmulasztása esetén a Fogyasztó később nem hivatkozhat az áru ilyen hibájára.
5. SZÁLLÍTÁS
-
A Vállalkozás a weboldalon tájékoztató jelleggel feltüntetett szállítási határidőre törekszik a megrendelés teljesítésekor. A kézbesítés legkorábbi időpontját a megrendelés feldolgozását követően e-mailben vagy sms-ben közli a Fogyasztóval. A megrendelések feldolgozása abban a sorrendben történik, ahogy beérkeztek a Vállalkozáshoz. Abban az esetben, ha a megrendelt termék a megrendelés leadásának időpontjában nincs készleten, arról késedelem nélkül értesíti a Fogyasztót. A megrendelt áru(k) házhoz szállítására a Felek által előre egyeztetett határidőn belül, időpontban és helyszínen kerül sor. A Felek a Ptk. 6:220. § (1) bekezdése alapján megállapodnak abban, hogy a megvásárolt termék kiszállítási határideje visszaigazolás során rögzített mindenkori határidő, amely 30 napnál hosszabb is lehet.
-
A szállítás módja:
-
FoxPost csomag és futár szolgálattal, amely 1-5 munkanapon belül szállít a rendelést követően.
-
A házhoz szállítás díjköteles, amelyet a Fogyasztó köteles megfizetni. Az aktuális szállítási díjakat a Vállalkozás a visszaigazoló e-mailben közli a Fogyasztóval. A várható szállítási díjakról a Fogyasztó tájékoztató jelleggel a Webáruház elérhetőségein tájékozódhat.
-
Több termékcsoportból történő egyidejű vásárlás esetén az egyes termékcsoportokba tartozó árukra vonatkozó szállítási és fizetési feltételek eltérhetnek egymástól. A futárszolgálattal történő kiszállítási költségekkel előfordulhat, hogy a gazdaságosabb szállítás miatt (pl: több termék együttes megrendelése) a szállítási költségek csökkennek.
A kiszállított csomag a Fogyasztó által megrendelt terméket tartalmazza a jogszabály által megkövetelt jótállási iratokkal együtt. Abban az esetben, amikor azt a hatályos jogszabályok kötelezően előírják, a csomag tartalmazza a magyar nyelvű használati útmutatót is. A csomag kiszállításával egyidejűleg átadásra kerül a megrendelt termékről a Fogyasztó által a rendelés során megadott névre kiállított számla. -
A futár a megrendelt csomagot telefonon egyeztetett időben és feltételek szerint juttatja el a címzett részére. Amennyiben a címzett nem található a megadott címen a futár a megadott címen értesítést hagy, ezért kérjük, hogy lehetőleg olyan címet adjon meg, ahol át is tudja venni a küldeményt, ez lehet a munkahelye is. Ha az átvevő személye a címzettől eltérő személy kérjük azt a megrendeléskor – az átvételre vonatkozó egyéb információ mellett – a megjegyzésben feltüntetni. A futár a megrendelt csomagot munkaidőben szállítja ki a címzett részére. Amennyiben nincs lehetősége a megrendelt csomagot munkaidőben átvenni, kérjük az átvétel helyének válassza a Csomagpontot.
-
-
VÁSÁRLÁSTÓL VALÓ ELÁLLÁS (LÁSD MÉG: 1. SZÁMÚ MELLÉKLET)
-
-
Elállási / felmondási jog gyakorlásának határideje
-
1.1. A Fogyasztó – vagyis a Ptk. 8:1. § (1) 3. pont értelmében a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy – a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 20. §-a alapján: -
a) a termék átvételének napjától,
-
b) több termék vásárlása esetén, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik, az utoljára szolgáltatott termék átvételének napjától,
-
c) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak az átvétele napjától,
-
d) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,
-
a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától –
-
e) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától –
-
– számított 14 (tizennégy) napon belül a megkötött szerződéstől indokolás nélkül elállhat.
1.2. A Fogyasztó ezen elállási jogát a szerződés létrejöttének napja, és a termék(ek) átvételének napja közötti időszakban is gyakorolhatja.
1.3. Az elállási / felmondási jog a Webáruházon keresztül értékesített termékre vonatkozik.
-
Elállási / felmondási jog gyakorlásának módja
-
2.1. A Fogyasztó az elállási / felmondási jogát a jelen ÁSZF 2. sz. mellékletét képező nyilatkozat-minta felhasználásával, vagy az elállásra / felmondásra vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján gyakorolhatja.
2.2. Az elállási / felmondási nyilatkozatot a Fogyasztó személyesen teszi meg, vagy az alábbi úton juttathatja el a Vállalkozás részére:
Postacím: Šlovakia, 943 01, Štúrovo, Hlavná 22.
E-mail: shop@championborder.hu
2.3. Határidőben érvényesítettnek kell tekintetni az elállási / felmondási jog gyakorlását, ha a Fogyasztó az elállási / felmondási nyilatkozatát a határidő lejárta előtt a Vállalkozás részére elküldi (postára adja).
2.4. A Fogyasztó elállási / felmondási jogát a 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet 29. §-ban foglalt esetekben nem gyakorolhatja különösen, de nem kizárólagosan: -
a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
-
olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
-
olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
-
lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta.
-
2.5. Amennyiben a szerződéshez járulékos szerződés is kapcsolódik, a Fogyasztó elállási / felmondási jogának gyakorlása a járulékos szerződést is felbontja vagy megszünteti.
2.6. Az elállási / felmondási jog gyakorlása során a Fogyasztó jóhiszeműen köteles eljárni, jogát rendeltetésének megfelelően köteles gyakorolni. Ezen joggyakorlás nem vezethet a joggal való visszaéléshez a Fogyasztó részéről (Ptk. 1:5. §)
-
A Felek kötelezettségei elállás / felmondás esetén
-
3.1. A Vállalkozás kötelezettségei
-
a) A Vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszatéríti a Fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget (ideértve a Fogyasztó által megfizetett legolcsóbb kiszállítási mód díját is kivéve, ha az elállással érintett termékkel együtt más olyan termék is kiszállításra került, amely tekintetében a Fogyasztó nem élt az elállási jogával). A Vállalkozás az elállással érintett árucikk ellenértékét a termék személyes visszajuttatásakor azonnal visszafizeti. A Vállalkozás utánvéttel visszajuttatott termékeket nem vesz át és ilyen módon a termékek összegét sem téríti meg.
-
Ha a Fogyasztó az elállással érintett termék kiszállítása során kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket (pl. expressz szállítási mód költségei).
-
b) A Vállalkozás a Fogyasztónak visszajáró összeget a Fogyasztó részére személyesen vagy a Fogyasztó által megadott bankszámlaszámra téríti vissza. A Vállalkozás nem vállal felelősséget a Fogyasztó által megadott adatok (pl. bankszámlaszám) pontatlanságából vagy helytelenségéből eredő teljesítési hibákért.
-
-
c) A Vállalkozás mindaddig visszatarthatja a visszafizetendő összeget, amíg a Fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte.
-
3.2. A Fogyasztó kötelezettségei
-
a) A Fogyasztó elállás esetén köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 (tizennégy) napon belül visszaküldeni, illetve a Vállalkozásnak vagy a Vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a Vállalkozás a Fogyasztó elállását követő tájékoztatás során vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a Fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi. A visszaküldött vagy személyesen átadott terméket Vállalkozás a termékeket bontott csomagolással – a termék sértetlen állapotában hagyása mellett –, illetve bontatlan csomagolással veszi át.
-
A Fogyasztó nem gyakorolhatja az elállási jogát
1.) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Vállalkozás a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;
2.) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Vállalkozás által nem befolyásolható, a jog gyakorlására nyitva álló 14 napos határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;
3.) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Fogyasztó személyére szabtak;
4.) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;
5.) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza;
6.) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;
7.) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a Felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;
8.) – a Fogyasztó által kifejezetten kért szolgáltatásokon és a karbantartás vagy a javítás elvégzéséhez felhasznált cserealkatrészeken felül kínált szolgáltatások vagy termékek kivételével – olyan Vállalkozási szerződés esetében, amelynél a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a Fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;
9.) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a Fogyasztó a csomagolást felbontotta;
10.) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;
11.) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;
12.) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;
13.) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a Vállalkozás a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a Fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.
14.) A Fogyasztó a terméket személyesen átadás, fuvarozás útján, postai küldeményként, vagy futárszolgálattal küldheti vissza. Ha a Fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a Vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket (pl. expressz szállítási mód költségei). -
c) A vásárolt termék sérülésmentes, sértetlen vagy bontott csomagolásban történő visszajuttatásának közvetlen költségeit a Fogyasztó köteles viselni (ideértve az az esetet is, ha a termék jellegéből adódóan postai küldeményként nem adható fel). A Fogyasztó felelősséggel tartozik a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért. Amennyiben a vásárolt termék sérülten, vagy a nem rendeltetésszerű használatból eredő értékcsökkent állapotban érkezik vissza a Vállalkozáshoz, úgy a Felek egyeztetést kezdeményeznek a sérülésből vagy a használatból eredő értékcsökkenés megállapítása tárgyában, szükség esetén független szakértő bevonása útján. Ez esetben a Vállalkozás a termék igazolt módon megállapított csökkentett árát fizeti vissza a Fogyasztó részére.
-
Amennyiben a Webáruházban vásárolt termék a Vállalkozásnak fel nem róható okból rendeltetésszerű használatra alkalmatlan állapotban érkezik vissza a Vállalkozáshoz, a Vállalkozó nem vállalja a vételár visszatérítését.
-
PANASZKEZELÉS ÉS JOGÉRVÉNYESÍTÉS
-
A Fogyasztó kérdésével, kérésével, illetve panaszával az alábbi módokon fordulhat a Vállalkozáshoz:
-
Személyesen: a Vállalkozás ügyfélszolgálatán
Írásban: a Vállalkozás postacímére eljuttatott postai küldeménnyel
Telefonon: a rögzített telefonszámok valamelyikén
E-mailben: az shop@championborder.hu e-mail címre megküldött elektronikus levélben.
A panaszkezelés során a Vállalkozás a Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. rendelkezéseinek megfelelően jár el. -
Egyéb jogérvényesítési lehetőségek:
-
Fogyasztóvédelmi hatóság: A Fogyasztó jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes Fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a Fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A Fogyasztóvédelmi hatóság hatásköre nem terjed ki a szerződés létrejöttére, érvényességére, joghatásaira és megszűnésére vonatkozó rendelkezések betartásának ellenőrzésére.
Békéltető testület: Hatáskörébe tartozik a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti, a termék minőségével, biztonságosságával, a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, a szolgáltatás minőségével, továbbá a Felek közötti szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos vitás ügy (a továbbiakban: Fogyasztói jogvita) bírósági eljáráson kívüli rendezése: e célból egyezség létrehozásának megkísérlése, ennek eredménytelensége esetén pedig az ügyben döntés hozatala a Fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Fogyasztó vagy a Vállalkozás kérésére tanácsot ad a Fogyasztót megillető jogokkal és a Fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
A Vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület:
Budapesti Békéltető Testület
Székhely: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99. I. em. 111.
Levelezési cím: 1253 Budapest, Pf.:10.
Tel: +36 (1) 488 21 31
Bírósági eljárás: A Fogyasztó jogosult a Fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint. Az ÁSZF-ben nem rögzített kérdésekben a mindenkori hatályos Polgári Törvénykönyv ide vonatkozó rendelkezései, a Fogyasztó és a Vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II.26.) Korm. rendelet szabályai az irányadóak.
Európai Unió Online Vitarendezési Platformja: Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló Fogyasztói jogvita esetén lehetőség van arra, hogy a Fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken keresztül elérhető online platformon keresztül beadott elektronikus panasz útján: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a Fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló Fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban. -
VEGYES RENDELKEZÉSEK
-
A Vállalkozás biztosítja, hogy sem a szerződéskötés során, sem pedig a szerződéskötést követő kapcsolattartáshoz biztosított telefonos ügyintézés során a Fogyasztót a hívásért emelt díj nem terheli.
-
A Vállalkozás tájékoztatja a Fogyasztót arról, hogy a Vállalkozásnál nem áll rendelkezésre a Fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló 2008. évi XLVII. törvény szerinti magatartási kódex.
-
A Vállalkozás által működtetett Webáruházban található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért, az esetleges elírásokért a Vállalkozás nem vállal felelősséget.
-
Amennyiben a Fogyasztó a Webáruházban kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni Vállalkozásnak. Amennyiben Vállalkozás jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
-
A jelen ÁSZF hatálybalépésének időpontja 2023. 06. 25. A Vállalkozás fenntartja a jogot az ÁSZF egyoldalú módosítására. Az ÁSZF módosítása esetén a Vállalkozás az új szerződési feltételeket közzéteszi a Webáruházon, és a Webáruház nyitóoldalán figyelmezteti a felhasználókat a szerződési feltételek módosulásáról és a hatályba lépés időpontjáról. A figyelmeztetés elmulasztása az új ÁSZF hatálybalépését nem érinti
-
A Vállalkozás a Webáruházon nyújtott szolgáltatások igénybevételét kizárólag jelen ÁSZF-ben meghatározott feltételek között biztosítja, azoktól való eltérés nem lehetséges.
Bármilyen kérdése esettén keresse munkatársainkat! Köszönjük!